J. polski
Kl. VI a
– do przeczytania lektura „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”,
– test sprawdzający znajomość lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/u/s!Avwc3-Mrk4yIt3mXWPJjIzIejyUN?e=XNqUSl
– do obejrzenia film w reż. W. Skrzyneckiego pt. „Felix, Net i Nika oraz teoretycznie możliwa katastrofa”będący adaptacją kolejnej części przygód bohaterów znanych z lektury – można go znaleźć w internecie,
Kl. VI b
– do przeczytania lektura „Hobbit”,
– test sprawdzający znajomość lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/b/s!Avwc3-Mrk4yIt3jtU9Xpg2SmIAnH?e=M2yg4l
– do obejrzenia filmowa adaptacja książki w reż. P. Jacksona – film w trzech częściach do znalezienia w internecie,
J. angielski
Ćwiczenie na „have to” i „has to”:
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/have_to.htm
http://www.english-zone.com/verbs/haveto1.html
oraz should/shouldn’t:
https://www.test-english.com/grammar-points/a2/should-shouldnt/
Oprócz tego bardzo proszę uzupełnić sobie ewentualne braki w ćwiczeniach do końca 5 rozdziału.
23.03.2020
Załącznik: karta pracy
Matematyka 6a
16.03 (pn)
1. Oglądajcie poniższe filmiki
Liczby ujemne (cz.1.i cz.2) (należy przekopiować poniższe linki do przeglądarki)
https://www.youtube.com/watch?v=rW-ZDnbSNkU
https://www.youtube.com/watch?v=3MCYHLPL6Uc
2. Zróbcie zadania w ćwiczeniach na stronie 63.
17.03 (wt)
Uzupełnij niezrobione zadania z ćwiczeń z tematu Porównywanie liczb (str 61-63) oraz zrób zagadkę z podręcznika ze str. 167 (GRA PLUS ALBO MINUS)
18.03 (śr)
ZADANIA Z KALENDARZEM
Rozwiąż zadania z kalendarzem
https://drive.google.com/open?id=18Ghc9m49UH4iGUAbp2gc5ptbMRUk0E1o
19.03 (czw)
POLA FIGUR
Rozwiąż z zeszycie zaznaczone zadania (możesz rozwiązać wszystkie)
https://drive.google.com/open?id=1NUn25HAGum2WZbd2E2bLto1KY5zM1Ip9
20.03 (pt)
UŁAMKI DZIESIĘTNE
Rozwiąż 8 wybranych zadań. Rozwiązania wpisz do zeszytu.
https://drive.google.com/open?id=1dywgSXAuKUV8WGEMBNrBfSMSsJOveJUX
23.03 (pn)
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH I DZIESIĘTNYCH
Obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Aw7vVOH4NRU
Następnie rozwiąż zaznaczone zadania w poniższym pliku:
https://drive.google.com/open?id=1KfxTnLoPpc6f-DVBm3W1YX0M1dakATZr
Wyniki mnożenia sprawdzaj z kalkulatorem, a dzielenia mnożeniem pisemnym.
Chętne osoby mogą zrobić więcej zadań lub zadanie poniższe
https://drive.google.com/open?id=1_SqertJgJfHWRHHIj_v1jKJQ0oPeJq8J
24.03 (wt)
CECHY PODZIELNOŚCI
W celu przypomnienia sobie cech podzielności i szukania wielokrotności liczb obejrzyj filmy
https://www.youtube.com/watch?v=qHvbeyPMfNg
https://www.youtube.com/watch?v=e_igKbjlVo8
i rozwiąż krótki teścik (zadania 7 i 8 nie musisz)
https://drive.google.com/open?id=1McpO4qaFRfdScZzDCJ0uT2ihWa09oOD1
25.03 (śr)
Rozwiąż zadania
https://drive.google.com/open?id=1wzd1XQ8SklBNiNPb9oX61B52oiqV2tcD
W razie pytań proszę o kontakt.
Gdyby ktoś chciał więcej zadań, to z chęcią wyślę.
Pozdrawiam
Izabela Lenart
Geografia
Klasa 6a
Witam, w czwartek, 12 marca mieliśmy się zapoznać z problemami związanymi z wytwarzaniem energii elektrycznej w Europie. Są to złożone i ważnie zagadnienia, więc będziemy je „rozpracowywać” wspólnie, już po powrocie do szkoły. Natomiast teraz utrwalimy te zagadnienia, które już opracowaliśmy. Bardzo proszę o wykonanie poleceń z ćwiczeń: Rolnictwo …. s.61 – 68, Przemysł … s. 69 – 72 oraz s. 80 zad 1 i 2. Na końcu ćwiczeń macie jeszcze zadania akurat na obecną chwilę – s. 107 i 108, Też proszę wykonać. W czwartek prześlę poprawne odpowiedzi z wyjaśnieniami. Polecam gry geograficzne. Miłej zabawy. H. Kopeć
https://www.gry-geograficzne.pl/
Klasa 6a 19.03. 2020
Witam. Mam nadzieję, że zadania rozwiązane. Teraz możecie sprawdzić poprawność.
Odpowiedzi do „Rolnictwo..”
https://drive.google.com/file/d/1vO7OwP4jP6515uCyj3kQS79me7gxsVYF/view?usp=sharing
Odpowiedzi do „Przemysłu…”
https://drive.google.com/file/d/13rB30cfX5c72XZG-B7fhUTYgNE_yMF3I/view?usp=sharing
Odpowiedzi do „Sprawdź …”
https://drive.google.com/file/d/1Kf3EO7edNScxhKlsC7TuzLWbSzJzqaKZ/view?usp=sharing
Kartkówkę, którą mieliście pisać proszę wykonać samodzielnie, najlepiej bez pomocy podręcznika i innych „pomagaczy”. We wtorek, 24.03. prześlę odpowiedzi i sami sprawdzicie na ile opanowaliście materiał.
https://drive.google.com/file/d/1O-8WGWpHJk3pXsIYIbSdfErF5Wwzk7vU/view?usp=sharing
Powodzenia, H. Kopeć
Klasa 6b
Witam. Bardzo proszę o wykonanie poleceń z ćwiczeń: Przemysł … s. 69 – 72, Energetyka … s. 73 -75 oraz s. 80 zad 1, 2 i 3. Na końcu ćwiczeń macie jeszcze zadania akurat na obecną chwilę – s. 107 i 108, Też proszę wykonać. W czwartek prześlę poprawne odpowiedzi z wyjaśnieniami. Polecam gry geograficzne. Miłej zabawy. H. Kopeć
https://www.gry-geograficzne.pl/
Klasa 6b 19.03. 2020
Witam. Mam nadzieję, że zadania rozwiązane. Teraz możecie sprawdzić poprawność.
Odpowiedzi do „Przemysłu…”
https://drive.google.com/file/d/13rB30cfX5c72XZG-B7fhUTYgNE_yMF3I/view?usp=sharing
Odpowiedzi do „Energetyka….”
https://drive.google.com/file/d/1LGxVK_UR8biGRmeT2rK-jPZC-GoHB82t/view?usp=sharing
Odpowiedzi do „Sprawdź ….”
https://drive.google.com/file/d/1o2HLVQFC3yTrb3ksPN0JaE0_YilA6DUt/view?usp=sharing
Kartkówkę, którą mieliście pisać proszę wykonać samodzielnie, najlepiej bez pomocy podręcznika i innych „pomagaczy”. We wtorek, 24.03. prześlę odpowiedzi i sami sprawdzicie na ile opanowaliście materiał.
https://drive.google.com/file/d/1PUEc7j1vRThGgiiXeV3hTFWyDrcFiUFM/view?usp=sharing
Powodzenia, H. Kopeć
Biologia
Do uczniów VI a
Zadanie:
- Obejrzyj film pt. „Płazy” https://www.youtube.com/watch?v=NM7cUXLBgKs
- Wypisz nazwy wszystkich płazów krajowych opisanych w filmie.
- Dokonaj podziału tych płazów na ogoniaste i bezogonowe.
- Wyjaśnij, co obecnie zagraża płazom, oraz podaj przykłady działań, które mogą je ochronić.
Zadanie (24.03)
- Przeczytajcie test z podręcznika dotyczący przeglądu i znaczenia płazów ( str. 97-102 )
- Uzupełnijcie ćwiczenia strony 82, 83 i 84.
Serdecznie pozdrawiam. R. Trzebońska
Do uczniów VI b
Materiały zawierają skrótowy opis czterech gatunków węży krajowych, tekst do cichego czytania, test po przeczytaniu tekstu.
Skan_20200316 (8)
Skan_20200316 (9)
Materiały stanowią załącznik również do tej informacji.
Zadanie dla uczniów:
- Zapoznajcie się z charakterystyką węży i ich reakcją na zagrożenie.
- Zaznaczcie odpowiedzi w teście (jeśli nie możecie go wydrukować, wypiszcie odpowiedzi w zeszycie).
- * Zaprojektujcie tabelę, w której porównacie cechy polskich węży. Możecie wziąć pod uwagę wielkość, charakterystyczne cechy wyglądu, ciekawe umiejętności, tryb życia, sposób rozrodu, sposób zachowania się w obliczu zagrożenia itp. Tabelę narysujcie w zeszycie.
Termin: 16.03 -20.03. 2020r.
Serdecznie pozdrawiam. R. Trzebońska
Historia
termin do 23.03.
Muzyka
SZANOWNI RODZICE!
Zostaliście Państwo, jak i Wasze dzieci poinformowani o tym, że nauczyciele od 16 marca będą zamieszczać wykaz zagadnień do pracy w domu. Nie chciałabym sprowadzać przedmiotu jakiego nauczam tylko do teorii muzyki. Proponuję, aby uczniowie w ciągu najbliższych dni (do 25.03):
1. słuchali muzyki
2. śpiewali ulubione piosenki
3. grali na instrumentach (jeśli jest w domu np. flet, dzwonki, gitara, pianino czy inne).
Zachęcam do wspólnego, rodzinnego muzykowania; można razem pośpiewać np. popularne karaoke. Zapewniam, że jest to świetna zabawa, a co najważniejsze, w tym trudnym czasie dla nas wszystkich, aktywność muzyczna spowoduje mnóstwo pozytywnego wzmocnienia i dużo uśmiechu. Jest nam to teraz bardzo potrzebne.
Uczniów klasy 6 w ramach utrwalenia wiadomości o życiu i twórczości Fryderyka Chopina, zachęcam do zapoznania się i wysłuchania utworów naszego, wielkiego kompozytora. Linki do materiałów:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/
https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ
https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY
https://www.youtube.com/watch?v=yj19OFNqh4I
https://www.youtube.com/watch?v=PJH3MhqNtik
Jeśli uczeń będzie miał ochotę wykonać zadanie dodatkowe, to proponuję, aby przygotował prezentację swojego ulubionego zespołu, wokalistki lub wokalisty. W internecie, zapewne znajdzie potrzebne informacje (kiedy zespół powstał, jak nazywają się członkowie grupy) i przykłady muzyczne (najbardziej znane piosenki, wydane płyty). Na końcu prezentacji proszę, aby zamieścił tytuł ulubionej piosenki, czy utworu muzycznego. Po powrocie do szkoły będzie mógł zaprezentować swoją pracę na lekcji muzyki.
Małgorzata Wątor
Religia
Klasa VI a i b
- Proszę o zrobienie Katechezy 31 pt.: „Sakramenty – źródło łaski Chrystusa Zmartwychwstałego” podręcznik str. 94 – 95 oraz ćwiczenia str. 66 – 67 zad 1-3..
- W przyszłym tygodniu proszę w ramach powtórki z Katechezy 31 oglądnąć filmik znajdujący się na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=O7iqlmpFeCk oraz przypomnieć sobie modlitwę: „Wierzę w Boga Ojca…”, którą uczniowie wklejali do ćwiczeń.
Pozdrawiam mgr Maciej Matoga