J. polski

Kl. VI a

– do przeczytania lektura „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi”,

– test sprawdzający znajomość lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/u/s!Avwc3-Mrk4yIt3mXWPJjIzIejyUN?e=XNqUSl

– do obejrzenia film w reż. W. Skrzyneckiego pt. „Felix, Net i Nika oraz teoretycznie możliwa katastrofa”będący adaptacją kolejnej części przygód bohaterów znanych z lektury – można go znaleźć w internecie,

Kl. VI b

– do przeczytania lektura „Hobbit”,

– test sprawdzający znajomość lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/b/s!Avwc3-Mrk4yIt3jtU9Xpg2SmIAnH?e=M2yg4l

– do obejrzenia filmowa adaptacja książki w reż. P. Jacksona – film w trzech częściach do znalezienia w internecie,


J. angielski

Ćwiczenie na „have to” i „has to”:

https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/have_to.htm

http://www.english-zone.com/verbs/haveto1.html

oraz should/shouldn’t:

https://www.test-english.com/grammar-points/a2/should-shouldnt/

Oprócz tego bardzo proszę uzupełnić sobie ewentualne braki w ćwiczeniach do końca 5 rozdziału.

23.03.2020

Załącznik: karta pracy


Matematyka 6a

16.03 (pn)
1. Oglądajcie poniższe filmiki

Liczby ujemne (cz.1.i cz.2) (należy przekopiować poniższe linki do przeglądarki)

https://www.youtube.com/watch?v=rW-ZDnbSNkU

https://www.youtube.com/watch?v=3MCYHLPL6Uc

2. Zróbcie zadania w ćwiczeniach na stronie 63.

17.03 (wt)

Uzupełnij niezrobione zadania z ćwiczeń z tematu Porównywanie liczb (str 61-63) oraz zrób zagadkę z podręcznika ze str. 167 (GRA PLUS ALBO MINUS)

18.03 (śr)

ZADANIA Z KALENDARZEM

Rozwiąż zadania z kalendarzem

https://drive.google.com/open?id=18Ghc9m49UH4iGUAbp2gc5ptbMRUk0E1o

19.03 (czw)

POLA FIGUR

Rozwiąż z zeszycie zaznaczone zadania (możesz rozwiązać wszystkie)

https://drive.google.com/open?id=1NUn25HAGum2WZbd2E2bLto1KY5zM1Ip9

20.03 (pt)

UŁAMKI DZIESIĘTNE

Rozwiąż 8 wybranych zadań. Rozwiązania wpisz do zeszytu.

https://drive.google.com/open?id=1dywgSXAuKUV8WGEMBNrBfSMSsJOveJUX

23.03 (pn)

DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH I DZIESIĘTNYCH

Obejrzyj filmik

https://www.youtube.com/watch?v=Aw7vVOH4NRU

Następnie rozwiąż zaznaczone zadania w poniższym pliku:

https://drive.google.com/open?id=1KfxTnLoPpc6f-DVBm3W1YX0M1dakATZr

Wyniki mnożenia sprawdzaj z kalkulatorem, a dzielenia mnożeniem pisemnym.

Chętne osoby mogą zrobić więcej zadań lub zadanie poniższe

https://drive.google.com/open?id=1_SqertJgJfHWRHHIj_v1jKJQ0oPeJq8J

24.03 (wt)

CECHY PODZIELNOŚCI

W celu przypomnienia sobie cech podzielności i szukania wielokrotności liczb obejrzyj filmy

https://www.youtube.com/watch?v=qHvbeyPMfNg

https://www.youtube.com/watch?v=e_igKbjlVo8

i rozwiąż krótki teścik (zadania 7 i 8 nie musisz)

https://drive.google.com/open?id=1McpO4qaFRfdScZzDCJ0uT2ihWa09oOD1

25.03 (śr)

Rozwiąż zadania

https://drive.google.com/open?id=1wzd1XQ8SklBNiNPb9oX61B52oiqV2tcD

W razie pytań proszę o kontakt.

Gdyby ktoś chciał więcej zadań, to z chęcią wyślę.

Pozdrawiam
Izabela Lenart


Geografia

Klasa 6a

Witam, w czwartek, 12 marca mieliśmy się zapoznać z problemami związanymi z wytwarzaniem energii elektrycznej w Europie. Są to złożone i ważnie zagadnienia, więc będziemy je „rozpracowywać” wspólnie, już po powrocie do szkoły. Natomiast teraz utrwalimy te zagadnienia, które już opracowaliśmy. Bardzo proszę o wykonanie poleceń z ćwiczeń: Rolnictwo …. s.61 – 68, Przemysł … s. 69 – 72 oraz s. 80 zad 1 i 2. Na końcu ćwiczeń macie jeszcze zadania akurat na obecną chwilę – s. 107 i 108, Też proszę wykonać. W czwartek prześlę poprawne odpowiedzi z wyjaśnieniami. Polecam gry geograficzne. Miłej zabawy. H. Kopeć

https://www.gry-geograficzne.pl/

https://online.seterra.com/pl

Klasa 6a 19.03. 2020

Witam.  Mam nadzieję, że zadania rozwiązane.  Teraz możecie sprawdzić poprawność.

Odpowiedzi do „Rolnictwo..”

https://drive.google.com/file/d/1vO7OwP4jP6515uCyj3kQS79me7gxsVYF/view?usp=sharing

Odpowiedzi do „Przemysłu…”

https://drive.google.com/file/d/13rB30cfX5c72XZG-B7fhUTYgNE_yMF3I/view?usp=sharing

Odpowiedzi do „Sprawdź …”

https://drive.google.com/file/d/1Kf3EO7edNScxhKlsC7TuzLWbSzJzqaKZ/view?usp=sharing

Kartkówkę, którą mieliście pisać proszę wykonać samodzielnie, najlepiej bez pomocy podręcznika i innych „pomagaczy”. We wtorek, 24.03. prześlę odpowiedzi i sami sprawdzicie na ile opanowaliście materiał.

https://drive.google.com/file/d/1O-8WGWpHJk3pXsIYIbSdfErF5Wwzk7vU/view?usp=sharing

Powodzenia, H. Kopeć

Klasa 6b

Witam.  Bardzo proszę o wykonanie poleceń z ćwiczeń: Przemysł … s. 69 – 72, Energetyka … s. 73 -75 oraz s. 80 zad 1, 2 i 3. Na końcu ćwiczeń macie jeszcze zadania akurat na obecną chwilę – s. 107 i 108, Też proszę wykonać. W czwartek prześlę poprawne odpowiedzi z wyjaśnieniami. Polecam gry geograficzne. Miłej zabawy. H. Kopeć

https://www.gry-geograficzne.pl/

https://online.seterra.com/pl

Klasa 6b 19.03. 2020

Witam.  Mam nadzieję, że zadania rozwiązane.  Teraz możecie sprawdzić poprawność.

Odpowiedzi do „Przemysłu…”

https://drive.google.com/file/d/13rB30cfX5c72XZG-B7fhUTYgNE_yMF3I/view?usp=sharing

Odpowiedzi do „Energetyka….”

https://drive.google.com/file/d/1LGxVK_UR8biGRmeT2rK-jPZC-GoHB82t/view?usp=sharing

Odpowiedzi do „Sprawdź ….”

https://drive.google.com/file/d/1o2HLVQFC3yTrb3ksPN0JaE0_YilA6DUt/view?usp=sharing

Kartkówkę, którą mieliście pisać proszę wykonać samodzielnie, najlepiej bez pomocy podręcznika i innych „pomagaczy”. We wtorek, 24.03. prześlę odpowiedzi i sami sprawdzicie na ile opanowaliście materiał.

https://drive.google.com/file/d/1PUEc7j1vRThGgiiXeV3hTFWyDrcFiUFM/view?usp=sharing

Powodzenia, H. Kopeć


Biologia

Do uczniów VI a

Zadanie:

  1. Obejrzyj film pt. „Płazy” https://www.youtube.com/watch?v=NM7cUXLBgKs
  2. Wypisz nazwy wszystkich płazów krajowych opisanych w filmie.
  3. Dokonaj podziału tych płazów na ogoniaste i bezogonowe.
  4. Wyjaśnij, co obecnie zagraża płazom, oraz podaj przykłady działań, które mogą je ochronić.

Zadanie   (24.03)

  1. Przeczytajcie test z podręcznika dotyczący przeglądu i znaczenia płazów ( str. 97-102 )
  2. Uzupełnijcie ćwiczenia strony  82, 83 i 84.

Serdecznie pozdrawiam. R. Trzebońska

Do uczniów VI b

Materiały zawierają skrótowy opis czterech gatunków węży krajowych, tekst do cichego czytania, test po przeczytaniu tekstu.

Skan_20200316 (8)
Skan_20200316 (9)

Materiały stanowią załącznik również do tej informacji.

Zadanie dla uczniów:

  1. Zapoznajcie się z charakterystyką węży i ich reakcją na zagrożenie.
  2. Zaznaczcie odpowiedzi w teście (jeśli nie możecie go wydrukować, wypiszcie odpowiedzi w zeszycie).
  3. * Zaprojektujcie tabelę, w której porównacie cechy polskich węży. Możecie wziąć pod uwagę wielkość, charakterystyczne cechy wyglądu, ciekawe umiejętności, tryb życia, sposób rozrodu, sposób zachowania się w obliczu zagrożenia itp. Tabelę narysujcie w zeszycie.

Termin: 16.03 -20.03. 2020r.

Serdecznie pozdrawiam. R. Trzebońska


Historia

zadanie klasy VIa VIb

termin do 23.03.


Muzyka

SZANOWNI RODZICE!

Zostaliście Państwo, jak i Wasze dzieci poinformowani o tym, że nauczyciele od 16 marca będą zamieszczać wykaz zagadnień do pracy w domu. Nie chciałabym sprowadzać przedmiotu jakiego nauczam tylko do teorii muzyki. Proponuję, aby uczniowie w ciągu najbliższych dni (do 25.03):

1. słuchali muzyki
2. śpiewali ulubione piosenki
3. grali na instrumentach (jeśli jest w domu np. flet, dzwonki, gitara, pianino czy inne).

Zachęcam do wspólnego, rodzinnego muzykowania; można razem pośpiewać np. popularne karaoke. Zapewniam, że jest to świetna zabawa, a co najważniejsze, w tym trudnym czasie dla nas wszystkich, aktywność muzyczna spowoduje mnóstwo pozytywnego wzmocnienia i dużo uśmiechu. Jest nam to teraz bardzo potrzebne.

Uczniów klasy 6 w ramach utrwalenia wiadomości o życiu i twórczości Fryderyka Chopina, zachęcam do zapoznania się i wysłuchania utworów naszego, wielkiego kompozytora. Linki do materiałów:

http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/

https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ

https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY

https://www.youtube.com/watch?v=yj19OFNqh4I

https://www.youtube.com/watch?v=PJH3MhqNtik

Jeśli uczeń będzie miał ochotę wykonać zadanie dodatkowe, to proponuję, aby przygotował prezentację swojego ulubionego zespołu, wokalistki lub wokalisty. W internecie, zapewne znajdzie  potrzebne informacje (kiedy zespół powstał, jak nazywają się członkowie grupy) i przykłady muzyczne (najbardziej znane piosenki, wydane płyty). Na końcu prezentacji proszę, aby zamieścił tytuł ulubionej piosenki, czy utworu muzycznego. Po powrocie do szkoły będzie mógł zaprezentować swoją pracę na lekcji muzyki.

Małgorzata Wątor


Religia

Klasa VI a i b

  1. Proszę o zrobienie Katechezy 31 pt.: „Sakramenty – źródło łaski Chrystusa Zmartwychwstałego” podręcznik str. 94 – 95 oraz ćwiczenia str. 66 – 67 zad 1-3..
  1. W przyszłym tygodniu proszę w ramach powtórki z Katechezy 31 oglądnąć filmik znajdujący się na poniższym linku: https://www.youtube.com/watch?v=O7iqlmpFeCk oraz przypomnieć sobie modlitwę: „Wierzę w Boga Ojca…”, którą uczniowie wklejali do ćwiczeń.

Pozdrawiam mgr Maciej Matoga

Skip to content