J. angielski

Adverbs of manner (przysłówki sposobu), proszę uzupełnić:

  • Ćwiczenia cała str. 54 – na lekcji robiliśmy zad. 1-3, zatem kto był obecny ma do uzupełnienia tylko zad.4-6.
  • Podręcznik str. 126, lekcja 5,1 – przysłówki sposobu zad.1-2.

Czasowniki modalne: must, have to, can:

  • Przeczytać dialog w podręczniku na str. 60 i odpowiedzieć na pytania z zad.1

(1. Where are the girls?/Gdzie są dziewczyny? 2. What are they doing?/Co robią? 3. Why is Ruby not happy?/Dlaczego Ruby nie jest szczęśliwa? 4. Does Amy agree with Ruby? Why? /Why not? Czy Amy zgadza się z Ruby? Dlaczego?/Dlaczego nie?).

  • Podręcznik str. 60/ zad.4 – wybrać poprawną gramatycznie odpowiedź (w zeszycie).
  • Podręcznik str.60/zad.5 – uzupełnić i przepisać do zeszytu całe zdania tak aby były prawdziwe o uczniach używając can, have to lub must (w formie twierdzącej lub przeczącej).

23.03.2020 r. (poniedziałek)

Załącznik: Karta pracy


J. polski

– do zrobienia rozdana uczniom w szkole w dn. 10.03.2020 r. karta pracy utrwalająca wiadomości o balladach oraz sonetach A. Mickiewicza,

– do przeczytania lektura „Syzyfowe prace”,

– testy sprawdzające znajomość lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/u/s!Avwc3-Mrk4yIt3VUd6kS6_pxCq5e?e=RdWWAA

– do obejrzenia filmowa adaptacja powieści – serial TVP „Syzyfowe prace” do znalezienia pod adresem: https://vod.tvp.pl/website/syzyfowe-prace,42869134


J. niemiecki

Moi drodzy!

Przyszedł czas i na język niemiecki!

Zadania na ten tydzień. Czas realizacji do wtorku 24.03.20.

Efekty pracy (zdjęcia ćwiczeń i przebieg dnia w wordzie) prześlijcie proszę na maila: dorota.ciaputa@gmail.com

1. Dokończcie zadania z ksero, które rozdawałam ostatnio: zad.14,15,17,18 – zamiast zadania 16 każdy opisuje w 10 zdaniach przebieg swojego dnia, ale wykorzystując zwroty z ćwiczenia 12 z ksero (uwzględnijcie proszę godziny, pory dnia, przedziały czasowe).

Prześlę jeszcze na wszelki wypadek skan tego ksero. Jeśli ktoś nie ma drukarki, przepisuje zadania do zeszytu i uzupełnia.

2. Uczycie się nazw dni tygodnia – podręcznik str. 66, wykonujecie z podręcznika zad.2/str.66-67 i zad.4/str.67.

Podaję link z folderem z ksero i przydatnym słownictwem.
W razie pytań piszcie przez dziennik elektroniczny bądź mailowo.

https://drive.google.com/drive/folders/1hchd0zzDlEJAoxgbVNJz44Jxb-kperrH?usp=sharing

Nie wychodźcie z domu i trzymajcie się zdrowo!
Pozdrawiam
Dorota Ciaputa


Chemia

Zadanie dla uczniów klasy VII

W  załącznikach znajdują się dwie karty pracy dotyczące sposobu tworzenia wiązania kowalencyjnego i jonowego (powtórka do zapowiedzianych kartkówek).

Skan_20200316 (2)
Skan_20200316 (3)

Termin: 16.03 – 20.03.2020r.

24.03.2020 r. (wtorek)

Załącznik: Karta pracy


Biologia

Zadanie dla uczniów klasy VII

1.Wejdźcie na stronę  docwiczenia.pl

  1. Pobierzcie i wydrukujcie karty pracy z KODU B76YE5 i KODU B72LMA
  2. Rozwiążcie zadania (powtórkowe dotyczące układu oddechowego i mechanizmu wymiany gazowej)
  3. Jeśli nie możecie wydrukować kart, zadania rozwiążcie w zeszycie.

Termin; 16.03 – 20.03.2020r.

1.Zapoznaj się z treściami zamieszczonymi na stronie
https://epodreczniki.pl/a/jak-oddychamy/D1GHkgSmK

2.Wykonaj polecenia 5.1, 5.2 i 5.3 i zanotuj w zeszycie wynik obserwacji.

3.Wykonaj zadania podsumowujące.

Serdecznie pozdrawiam!

Serdecznie pozdrawiam R. Trzebońska


Fizyka

16.03 (pn)

  1. Oglądnijcie poniższy filmik
    Ruchy – analiza wykresów prędkości od czasu (należy poniższy link przekopiować do przeglądarki)
    https://www.youtube.com/watch?v=oewcLksPVCA

    2. Zróbcie zadania 1 i 2 ze strony 150 z podręcznika.
    *Zadanie dodatkowe – zadanie 3 str.150

18.03 (śr)

Zróbcie zadanie 5 i 6 z podręcznika na stronie 151.

Wskazówka do zadania 5 podpunkt c i d oraz zadania 6 podpunkt d i e – przepisz ją do zeszytu

https://drive.google.com/open?id=1L1hxniRACadmGFILKWqqlX_AurHd34zt

19.03 (czw) i 23.03 (pn)

Zrób:

–  5 dowolnych zadań z testu 1 Str. 154

– 4 dowolne zadania z testu 2 Str. 155

25.03 (śr)

Zrób dowolne 3 zadania z poniższych zadań

https://drive.google.com/open?id=1AV5oSvVJOnKO1_JahNFcUZYTIzIf2fPl

ZADANIA DODATKOWE (dla chętnych)

https://drive.google.com/open?id=1CK_fzWbssYp_9X3xzfk1xUprZ1KZAsnq

W razie pytań piszcie przez dziennik.

Pozdrawiam
Izabela Lenart


Muzyka

SZANOWNI RODZICE!

Zostaliście Państwo, jak i Wasze dzieci poinformowani o tym, że nauczyciele od 16 marca będą zamieszczać wykaz zagadnień do pracy w domu. Nie chciałabym sprowadzać przedmiotu jakiego nauczam tylko do teorii muzyki. Proponuję, aby uczniowie w ciągu najbliższych dni (do 25.03):

1. słuchali muzyki
2. śpiewali ulubione piosenki
3. grali na instrumentach (jeśli jest w domu np. flet, dzwonki, gitara, pianino czy inne).

Zachęcam do wspólnego, rodzinnego muzykowania; można razem pośpiewać np. popularne karaoke. Zapewniam, że jest to świetna zabawa, a co najważniejsze, w tym trudnym czasie dla nas wszystkich, aktywność muzyczna spowoduje mnóstwo pozytywnego wzmocnienia i dużo uśmiechu. Jest nam to teraz bardzo potrzebne.

Uczniów klasy 7 w ramach utrwalenia wiadomości o twórczości kompozytorów romantycznych, zachęcam do zapoznania się i wysłuchania utworów muzycznych. Linki do materiałów:

http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/chopin-fryderyk-1810-1849/

https://www.youtube.com/watch?v=JwoAoII1EkQ

https://www.youtube.com/watch?v=e44bR0s_nbY

https://www.youtube.com/watch?v=yj19OFNqh4I

https://www.youtube.com/watch?v=PJH3MhqNtik

http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/kompozytorzy/moniuszko-stanislaw-1819-1872/

https://www.youtube.com/watch?v=pPeFEYUqv80

http://www.muzykotekaszkolna.pl/kanon/niccolo-paganini-kaprys-op-1-nr-24/

https://www.youtube.com/watch?v=vmWfTv_ftHM

https://www.youtube.com/watch?v=2H5rusicEnc

https://www.youtube.com/watch?v=RyT2Th5-CV4

Jeśli uczeń będzie miał ochotę wykonać zadanie dodatkowe, to proponuję, aby przygotował prezentację swojego ulubionego zespołu, wokalistki lub wokalisty. W internecie, zapewne znajdzie  potrzebne informacje (kiedy zespół powstał, jak nazywają się członkowie grupy) i przykłady muzyczne (najbardziej znane piosenki, wydane płyty). Na końcu prezentacji proszę, aby zamieścił tytuł ulubionej piosenki, czy utworu muzycznego. Po powrocie do szkoły będzie mógł zaprezentować swoją pracę na lekcji muzyki.

Małgorzata Wątor


Religia

  1. Proszę o powtarzanie informacji znajdujących się w zeszycie związanych z tematami dotyczącymi modlitwy „Ojcze nasz…”. Proszę o oglądnięcie poniższego filmiku w ramach powtórzenia wiadomości: https://www.youtube.com/watch?v=xQaHZ8gMSLw
  1. Proszę w przyszłym tygodniu o napisanie przez uczniów krótkiej pracy (6 zdań) na temat: „Sanktuaria poświęcone Matce Boskiej w Polsce”. Proszę wejść na poniższy link: https://sanktuaria.maps24.eu/lista-sanktuariow-w-polsce/ wybrać sobie jedno sanktuarium, przeczytać i opisać najważniejsze informacje o tym miejscu.

Pozdrawiam mgr Maciej Matoga

Skip to content