Wycieczka do Ojcowa

W dniu 24 maja uczniowie klasy IV a i IV b wraz z opiekunami udali się na wycieczkę turystyczną – krajoznawczą w malownicze rejony Wyżyny Krakowsko – Częstochowskiej. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od zamku w Pieskowej Skale. Tu spotkaliśmy się z naszym przewodnikiem, panem Sewerynem, który przybliżył nam historyczne dzieje warowni. Zamek oglądaliśmy tylko z zewnątrz i zrobił na nas ogromne wrażenie. Z zewnętrznego dziedzińca udaliśmy się pod Maczugę Herkulesa, najbardziej charakterystyczny element Doliny Prądnika. Dowiedzieliśmy się, w jaki sposób powstała ta skała, ale też jakie legendy związane są z tym miejscem. Następnie udaliśmy się do Ojcowskiego Parku Narodowego. Wyznaczonym szlakiem wdrapaliśmy się na Chełmową Górę prosto do największej jaskini w Ojcowskim Parku Narodowym – Groty Łokietka. Podziwialiśmy piękne i oryginalne nacieki skalne, poznając przy okazji ciekawostki przyrodniczo – historyczne. Podczas wędrówki zatrzymywaliśmy się, podziwiając jaskinię Krowią, Bramę Krakowską, Panieńskie Skały, Igłę Deotymy czy Rękawicę. Zachwyciło nas bogactwo fauny i flory, różnorodność i wyjątkowość przyrodnicza tego miejsca. Do domu wróciliśmy zmęczeni, ale w dobrych humorach.