Wycieczka do Wrocławia

W dniach 6-7 czerwca 2019 r. 18 uczniów klasy VI wzięło udział w wycieczce do Wrocławia. Z miejsca zbiórki wyruszyliśmy o 7.00, aby dotrzeć do Wrocławia około godziny 12.00 i rozpocząć zwiedzanie tego urokliwego miasta.

Pierwszym punktem programu była Panorama Racławicka, dzieło Jan Styki i Wojciecha Kossaka upamiętniające 100. rocznicę insurekcji kościuszkowskiej. Następnie zobaczyliśmy Ostrów Tumski, Rynek oraz Muzeum Uniwersytetu Wrocławskiego z Wieżą Matematyczną, z tarasu której mogliśmy podziwiać widok z wysokości 42 m. Około godziny 16.00 opuściliśmy Stare Miasto, by poczuć klimat piłki nożnej w jednej z aren Euro 2012 –  Stadionie Wrocław. Mieliśmy okazję z bliska przyjrzeć się murawie, mogliśmy zasiąść na miejscach piłkarzy w sali konferencyjnej, szatni, a nawet spędziliśmy chwilę za kratami, aby wczuć się w role zatrzymanych przez policję kibicówJ. Około godziny 17.00 udaliśmy się na obiadokolację do Klubu Adwokata, a zaraz po niej wybraliśmy się do Parku Szczytnickiego na pokaz fontanny. Stąd, zmęczeni ale szczęśliwi, pojechaliśmy do Hostelu Royal.

Drugi dzień pobytu był równie aktywny – o 7.30 zjedliśmy śniadanie i pojechaliśmy do Ogrodu Japońskiego, a następnie do wyczekiwanego punktu programu – ZOO z Afrykarium, czyli pierwszym w Polsce Oceanarium. Jest to unikatowe miejsce prezentujące wyłącznie gatunki zwierząt pochodzących z Czarnego Lądu. Uczniowie spędzili w ZOO ponad 3 godziny, z zaciekawieniem obserwując niezwykłe gatunki zwierząt i słuchając ciekawych opowieści przewodnika. Ostatnim elementem wycieczki był relaksujący rejs po Odrze, po którym udaliśmy się w drogę powrotną.