Wycieczka w Pieniny

Dwudniowa wycieczka w Pieniny uczniów klas VII, VIII i IIIG rozpoczęła się 13 maja. Spod szkoły wyruszyliśmy o godzinie 7.00. Przez całą drogę przewodnik ciekawie opowiadał historie mijanych miejscowości. Naszą przygodę z górami rozpoczęliśmy w Krościenku. Stamtąd wyruszyliśmy na szlak wiodący na Trzy Korony. Wędrówka na szczyt okazała się dość ciekawym doświadczeniem. Przez większość czasu towarzyszyła nam mżawka, ale mimo ogromnego błota i śliskich kamieni niestrudzenie pięliśmy się w górę. W końcu stanęliśmy na szczycie i oczom naszym ukazał się dość  intrygujący widok. Okoliczne wzgórza i lasy spowijała gęsta i nieprzenikniona mgła. Mimo to, szczęśliwi, że udało nam się zdobyć szczyt i pokonać swoje słabości, wróciliśmy do autokaru, aby następnie dojechać nim do hotelu w Szczawnicy.

Drugi dzień wycieczki zaskoczył nas już o świcie, gdyż po przebudzeniu okazało się, że spadł śnieg. Z tego powodu program zwiedzania został nieco zmodyfikowany. Na początek oglądnęliśmy wystawę w Muzeum Uzdrowiska w Szczawnicy. Następnie, wsłuchując się w opowieści przewodnika, odbyliśmy ciekawy spacer po miasteczku. Kupiliśmy pamiątki i tradycyjne oscypki. Kolejnym punktem programu było zwiedzenie ruin zamku w Czorsztynie, przepłynięcie statkiem przez Zalew Czorsztyński i odwiedzenie budynku starego spichlerza. Tam przewodnik opowiadał o historii regionu oraz jego wielokulturowości. Mimo niskiej temperatury i padającego deszczu humory wszystkim dopisywały. To była niezwykle udana wyprawa.

DZIEŃ 1

DZIEŃ 2