J. polski
Propozycje zagadnień z języka polskiego do wykonania przez uczniów w domu w terminie do 25.03.2020 r.
– do przeczytania lektura „Magiczne drzewo. Czerwone krzesło”,
– test sprawdzający znajomość treści lektury do pobrania pod adresem: https://1drv.ms/b/s!Avwc3-Mrk4yIt3QEwaFACCyIXADV?e=ZlR37p
– do obejrzenia filmowa adaptacja książki – serial TVP „Magiczne drzewo” do znalezienia pod adresem: https://vod.tvp.pl/website/magiczne-drzewo,2244166
J. angielski
– powtarzać i ćwiczyć słownictwo poznane w rozdziale 4 ABOUT ME (słownictwo podręcznik str. 52,53) oraz przymiotniki opisujące wygląd
– ćwiczyć umiejętność czytania –historyjka I HAVEN’T GOT BIG FEET ( podręcznik str. 54 nagranie 2.20)
– ćwiczyć pamięciowo odmianę struktury HAVE GOT/HAVEN’T GOT
– w zeszycie wykonać zadania powtarzające przed pisemnym sprawdzianem ( podręcznik str. 62 zad. 1,2,3,4,5,6)
– powtórzenie wiadomości w ZESZYCIE ĆWICZEŃ str. 38,39,40- proszę uzypełnić
* ZADANIE DLA CHĘTNYCH – przygotować prezentację multimedialną lub wykonać kartkę o CIEKAWYM MIEJSCU/MIEJSCOWOŚCI w Polsce (wskazówki podręcznik str. 65)
Matematyka
16.03 (pn)
W ramach dzisiejszej lekcji :
1. W celu przypomnienia oglądnijcie poniższy filmik o skracaniu i rozszerzaniu ułamków (poniższy link należy wkleić do przeglądarki internetowej)
https://www.youtube.com/watch?v=Py0oZAhoTs4
2. Zadania do rozwiązania znajdują się w poniższym linku
https://drive.google.com/file/d/138w_TtxAFT-9XH2UzdYf-mz8lXMB1AtS/view?usp=sharing
17.03 (wt)
Zapiszcie sobie temat: Działania pisemne.
Przesyłam Wam dwie strony zadań. Każdy niech sobie wybierze i zrobi po 5 zadań z każdej strony (można zrobić wszystkie :))
https://drive.google.com/open?id=1M_mQKLsj-8tkC08PRwaWROMJXGjmkg13
https://drive.google.com/open?id=103ry68K_EIR3NpielR_4U-L3OPdcDfyv
18.03 (śr)
DZIAŁANIA PISEMNE – rozwiązania zapisz do zeszytu
https://drive.google.com/open?id=1Z23gswPYWFdHNBEAGiyYkgTVVkkQqQuJ
*Zadanie nr 5 jest dla chętnych.
Poprawność działań sprawdź sobie na kalkulatorze.
19.03 (czw)
DZIAŁANIA W ZBIORZE LICZB NATURALNYCH
https://drive.google.com/open?id=19bVBl8eZHc23mq1L3fuysFQUky0LSZmy
*Zadanie nr 7 jest dla chętnych.
20.03 (pt)
SKALA I PLAN
https://drive.google.com/open?id=1mpZezGbOIpWQLq_A9-9cHkS5cxcUVCmL
23.03 (pn)
LICZBY – Rozwiąż co najmniej 6 dowolnie wybranych zadań
https://drive.google.com/open?id=1lxy2qwYIpVNjQA_sKvskdJPflP8-gZ8x
24.03 (wt)
KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
Przypomnij sobie kolejność wykonywania działań i zrób poniższe zadania (podkreślaj działania i z każdym nowym działaniem schodź do nowej linijki – metoda schodkowa)
https://drive.google.com/open?id=1mxMg5Qv6JcnPpO-Qwok6XqojGuweT0Cx
25.03 (śr)
FIGURY GEOMETRYCZNE
https://drive.google.com/open?id=1prfiI0lnGB_fVKTJHsOB-YFFvT4BQM2O
i na powtórzenie ułamków
https://drive.google.com/open?id=1L2_zMGw6HTAVhLqWMlYoUAKOooGzPcHr
ZADANIA DODATKOWE (dla chętnych)
https://drive.google.com/open?id=1L9Wtc5kwQo9CuidO-SLV9meHKLtTHhgY
W razie pytań proszę pisać przez dziennik.
Gdyby ktoś chciał więcej zadań, to z chęcią wyślę.
Pozdrawiam
Izabela Lenart
Przyroda
Uczniowie klasy IV
W naszych domach znajdują się substancje, które są groźne dla naszego zdrowia oraz środowiska. Wiele chemikaliów znajdujących się w środkach czyszczących ma właściwości żrące, może podrażniać skórę i układ oddechowy, i powodować alergie. Środkami czyszczącymi są na przykład uniwersalne środki czyszczące, proszki do prania, środki do mycia naczyń, środki w spray-u do czyszczenia piekarnika, środki do czyszczenia dywanów i mebli, środki w spray-u do utrzymania czystości w kuchni, środki do czyszczenia toalet, środki do szorowania, środki do czyszczenia okien. Niebezpieczne substancje chemiczne oznaczone są tzw. PIKTOGRAMAMI czyli symbolami określającymi rodzaj zagrożenia. W waszych podręcznikach na stronie 128 znajdują się cztery takie oznaczenia.
Zadanie:
1.Znajdźcie produkty oznaczone tymi symbolami w waszych domach. Wypiszcie w zeszycie nazwy środków chemicznych i określcie rodzaj zagrożenia, jakie stwarzają.
Kwiaty doniczkowe znajdują się w prawie każdym domu. Rośliny nie tylko ożywiają i upiększają wnętrza, ale też oczyszczają powietrze. Niektóre gatunki powinny być jednak uprawiane ze szczególną ostrożnością, ponieważ zawierają toksyczne substancje. Warto wiedzieć, które rośliny doniczkowe są trujące, abyśmy byli bezpieczni.
Zadanie:
Poszukajcie informacji na temat 3 roślin doniczkowych ( może tych, które hodujecie w domu)zawierających substancje trujące lub drażniące skórę. Krótką charakterystykę tych roślin wpiszcie do zeszytu. Uwzględnijcie nazwę rośliny i jej wpływ na zdrowie człowieka.
Jeżeli będziecie mieli jakieś pytania – proszę o kontakt.
Termin: Od 16.03 -20.03.2020r.
Powodzenia. Pozdrawiam R. Trzebońska
23.03.2020 r.
Załącznik: Karta pracy
Muzyka
SZANOWNI RODZICE!
Zostaliście Państwo, jak i Wasze dzieci poinformowani o tym, że nauczyciele od 16 marca będą zamieszczać wykaz zagadnień do pracy w domu. Nie chciałabym sprowadzać przedmiotu jakiego nauczam tylko do teorii muzyki. Proponuję, aby uczniowie w ciągu najbliższych dni (do 25.03):
1. słuchali muzyki
2. śpiewali ulubione piosenki
3. grali na instrumentach (jeśli jest w domu np. flet, dzwonki, gitara, pianino czy inne).
Zachęcam do wspólnego, rodzinnego muzykowania; można razem pośpiewać np. popularne karaoke. Zapewniam, że jest to świetna zabawa, a co najważniejsze, w tym trudnym czasie dla nas wszystkich, aktywność muzyczna spowoduje mnóstwo pozytywnego wzmocnienia i dużo uśmiechu. Jest nam to teraz bardzo potrzebne.
Uczniów klasy 4 w ramach utrwalenia materiału o instrumentach perkusyjnych, zachęcam do obejrzenia i posłuchania brzmień w/w instrumentów. Linki do materiałów:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-instrumentach/kotly-orkiestrownik/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/marimba/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/celesta/
https://www.youtube.com/watch?v=A9uHBzU_6yI
https://www.youtube.com/watch?v=sa2NE54GkHg
https://www.youtube.com/watch?v=Iel6B85ksn8
Jeśli uczeń będzie miał ochotę wykonać zadanie dodatkowe, to proponuję, aby przygotował prezentację swojego ulubionego zespołu, wokalistki lub wokalisty. W internecie, zapewne znajdzie potrzebne informacje (kiedy zespół powstał, jak nazywają się członkowie grupy) i przykłady muzyczne (najbardziej znane piosenki, wydane płyty ). Na końcu prezentacji proszę, aby zamieścił tytuł ulubionej piosenki, czy utworu muzycznego. Po powrocie do szkoły będzie mógł zaprezentować swoją pracę na lekcji muzyki.
Małgorzata Wątor