J. angielski
Ćwiczenia na was/wasn’t/were/weren’t:
https://www.englisch-hilfen.de/en/exercises/tenses/was_wasnt_were_werent.htm
https://www.englishexercises.org/makeagame/viewgame.asp?id=3509
Podręcznik strona 70, proszę przeczytać historyjkę i zrobić zadanie 1 – połączyć postaci z ich odczuciami (surprised – zaskoczony, angry – zły, scared – przestraszony), oraz zadanie 2 – zdecydować czy zdania są prawdziwe czy fałszywe (true or false).
23.03.2020 r. (poniedziałek)
Załącznik: Karta pracy
J. polski
Poćwiczyli:
– zapisywanie i porównywanie ułamków dziesiętnych
– różne sposoby zapisywania długości i masy
– dodawanie i odejmowanie ułamków dziesiętnych,
– mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez 10,100,1000,
– mnożenie i dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne,
– szacowanie
– działania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych.
– procent a ułamki
Na pierwszej lekcji po powrocie do szkoły będziemy mieć lekcje powtórzeniową z działu „Ułamki dziesiętne”, a następnie będziemy pisać sprawdzian.
Proszę więc dodatkowo o uzupełnienie w zeszycie ćwiczeń zadań, które nie były zrobione, tj. do strony 86.
Jeśli będą jakieś pytania, proszę kontaktować się przez dziennik.
Pozdrawiam rodziców i uczniów
Nauczyciel matematyki
Małgorzata Petranowicz
Matematyka 5b
16.03 (pn)
- Oglądajcie poniższe filmikiDziałania na ułamkach zwykłych i dziesiętnych (cz.1.i cz.2) (należy przekopiować poniższe linki do przeglądarki)https://www.youtube.com/watch?v=k8I6gDSwpxkhttps://www.youtube.com/watch?v=2KtDmGRbDvk2. Zróbcie zadania w ćwiczeniach na stronie 80.
17.03 (wt)
Ze względu na to, że obliczanie ułamka z danej liczby jest kłopotliwe dla uczniów – możemy przez ten czas utrwalić to zagadnienie.
Obejrzyjcie sobie film
https://www.youtube.com/watch?v=wJaiGrJCSPU
i znowu – zróbcie do zeszytu wszystkie przykłady, jakie omawia Pan wykładowca. Zapiszcie temat – Obliczanie ułamka danej liczby.
I dla utrwalenia zróbcie zad 12 Str 81 w ćwiczeniach.
18.03 (śr)
Zróbcie zadania z ćwiczeń ze strony 81 i dwa dowolne zadania ze strony 78 (też ćwiczenia).
19.03 (czw)
Zróbcie zadania 2 i 3 ze strony 172 – sprawdź odpowiedzi z tyłu podręcznika
Wskazówka do zadania 3: jeśli zamienisz liczby na ułamki zwykłe to sprowadź je do wspólnego mianownika, aby je porównać.
20.03 (pt)
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH I DZIESIĘTNYCH
Obejrzyj filmik
https://www.youtube.com/watch?v=Aw7vVOH4NRU
Rozwiąż zaznaczone zadania w poniższym pliku (poniższy link należy skopiować do przeglądarki internetowej):
https://drive.google.com/open?id=1X52v5tja0pQs9W5rsk24HdBKjOnZ0-D3
Wyniki mnożenia sprawdzaj z kalkulatorem, a dzielenia mnożeniem pisemnym.
Chętne osoby mogą zrobić więcej zadań lub zadanie poniższe
https://drive.google.com/open?id=1_SqertJgJfHWRHHIj_v1jKJQ0oPeJq8J
23.03 (pn)
LICZBY
Rozwiąż w zeszycie zadania ( zadania 6 z gwiazdką nie trzeba)
https://drive.google.com/open?id=1lxy2qwYIpVNjQA_sKvskdJPflP8-gZ8x
Dla chętnych:
https://drive.google.com/open?id=1L9Wtc5kwQo9CuidO-SLV9meHKLtTHhgY
24.03 (wt)
CECHY PODZIELNOŚCI
W celu przypomnienia sobie cech podzielności i szukania wielokrotności liczb obejrzyj filmy
https://www.youtube.com/watch?v=qHvbeyPMfNg
https://www.youtube.com/watch?v=e_igKbjlVo8
i rozwiąż krótki teścik (zadania 7 i 8 nie musisz)
https://drive.google.com/open?id=1McpO4qaFRfdScZzDCJ0uT2ihWa09oOD1
25.03 (śr)
ZADANIA Z KALENDARZEM
I na koniec rozwiąż zadania z kalendarzem
https://drive.google.com/open?id=18Ghc9m49UH4iGUAbp2gc5ptbMRUk0E1o
W razie pytań proszę o kontakt.
Gdyby ktoś chciał więcej zadań, to z chęcią wyślę.
Pozdrawiam
Izabela Lenart
Geografia
https://drive.google.com/file/d/1FyIA0g6VkO2rMp2B6QGRUAkERgJKbudv/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1IyZpV9d56uxbdM1PL4gaK-qu_PtcjECn/view?usp=sharing
karta pracy ODKRYWCY I ZDOBYWCY
karta pracy PRZEZ LĄDY I OCEANY
Kasa 5 a i 5 b
Witam, dzisiaj sprawdzisz poprzednie zadania, zapewne będzie dużo bez błędnie wykonanych. „Kliknij” na poniższe linki i powinny otworzyć się karty z odpowiedziami. Powodzenia, H. Kopeć
https://drive.google.com/file/d/1src3B1xec1EEbu87-gSJKmjantjP0juk/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/192B-BpC0aaq-V1x4BCqTg8zZJxXE4VmX/view?usp=sharing
Biologia
Do uczniów klasy V
W niedługim czasie (miejmy nadzieję!) wrócimy do szkoły i na lekcjach biologii będziemy poznawać ciekawą grupę organizmów – grzyby.
Pleśnie to grzyby saprofityczne. Rozkładając materię organiczną, czerpią substancje chemiczne niezbędne do przebiegu własnych procesów metabolicznych. Rozkład materii organicznej odbywa się więc w środowisku, a produkty rozkładu przenikają do strzępek grzybni. Wiele pleśni powoduje psucie się produktów spożywczych, wytwarza również toksyny, które są szkodliwe i powodują zatrucia pokarmowe po spożyciu zepsutego produktu.
Pleśniak biały (Mucor mucedo Fresen) to grzyb z gromady sprzężniaków, należący do grupy grzybów saprofitycznych. Posiada grzybnię zbudowaną ze strzępek wielojądrowych, jest więc grzybem komórczakowym. Rozmnaża się płciowo, tworząc zygospory, które są wielojądrowe. Na strzępkach wytwarza buławkowate zarodnie z zarodnikami.
Zadanie dla uczniów:
- Załóż hodowlę pleśniaka białego wg instrukcji:
Na dno 0,5l słoika włóż zwilżony papierowy ręcznik kuchenny, następnie na ręcznik połóż zwilżony chleb, zakręć nakrętkę i odstaw w ciemne i ciepłe miejsce. W trakcie hodowli możesz lekko zwilżyć chleb. Po rozrośnięciu się grzybni i wytworzeniu przez nią zarodni – NIE OTWIERAJ SŁOIKA!!!
- Prowadź systematyczną obserwację i uzupełniaj tabelę:
- Prowadzone obserwacje możesz uzupełnić dokumentacją fotograficzną lub filmową.
- Przynieś słoik z grzybnią ( jeśli dotrwa ), grzybnię i zarodnie obejrzymy pod mikroskopem.
Termin założenia hodowli: od 16.03 – 20.03. 2020r.
Powodzenia i dobrej zabawy. Pozdrawiam R. Trzebońska
Historia
5b
termin do 23.03.
Muzyka
SZANOWNI RODZICE!
Zostaliście Państwo, jak i Wasze dzieci poinformowani o tym, że nauczyciele od 16 marca będą zamieszczać wykaz zagadnień do pracy w domu. Nie chciałabym sprowadzać przedmiotu jakiego nauczam tylko do teorii muzyki. Proponuję, aby uczniowie w ciągu najbliższych dni (do 25.03):
1. słuchali muzyki
2. śpiewali ulubione piosenki
3. grali na instrumentach (jeśli jest w domu np. flet, dzwonki, gitara, pianino czy inne).
Zachęcam do wspólnego, rodzinnego muzykowania; można razem pośpiewać np. popularne karaoke. Zapewniam, że jest to świetna zabawa, a co najważniejsze, w tym trudnym czasie dla nas wszystkich, aktywność muzyczna spowoduje mnóstwo pozytywnego wzmocnienia i dużo uśmiechu. Jest nam to teraz bardzo potrzebne.
Uczniów klasy 5 w ramach utrwalenia materiału o instrumentach strunowych, zachęcam do obejrzenia i posłuchania brzmień w/w instrumentów. Linki do materiałów:
http://www.muzykotekaszkolna.pl/multimedia/filmy-o-instrumentach/harfa-orkiestrownik/
http://www.muzykotekaszkolna.pl/wiedza/instrumenty/cymbaly/
https://www.youtube.com/watch?v=fB8UTheTR7s
https://www.youtube.com/watch?v=rrnj2IJZC08
https://www.youtube.com/watch?v=qzJ1o165jpc
Jeśli uczeń będzie miał ochotę wykonać zadanie dodatkowe, to proponuję, aby przygotował prezentację swojego ulubionego zespołu, wokalistki lub wokalisty. W internecie, zapewne znajdzie potrzebne informacje (kiedy zespół powstał, jak nazywają się członkowie grupy) i przykłady muzyczne (najbardziej znane piosenki, wydane płyty). Na końcu prezentacji proszę, aby zamieścił tytuł ulubionej piosenki, czy utworu muzycznego. Po powrocie do szkoły będzie mógł zaprezentować swoją pracę na lekcji muzyki.
Małgorzata Wątor
Religia
Klasa V b
- W tym tygodniu ramach powtórzenia wiadomości z Przypowieści proszę o zapoznanie się z treścią poniższych linków:
Przypowieść o uczcie: https://www.youtube.com/watch?v=rzVrFldLERM
Przypowieść o skarbie: https://www.youtube.com/watch?v=TojX9BG3njg
Przypowieść o synu marnotrawnym: https://www.youtube.com/watch?v=B7al1cPLMZs
Przypowieść o Miłosiernym Samarytaninie: https://www.youtube.com/watch?v=xv5zQU_6dO8
- W przyszłym tygodniu proszę o zrobienie Katechezy 61 pt.: „Lolek turysta i sportowiec” (podręcznik str. 204-207 oraz zadania 1 i 2 w ćwiczeniach na stronie 126 – 127)
Pozdrawiam mgr Maciej Matoga